fbpx

Regelmatig brengen wij een, bij ClubJoy aangesloten, sportclub in beeld. Voor de eerste maand van 2016 leek het ons een leuk idee om, directeur van ClubJoy, Marc Neijland te interviewen. Hij deelt daarin graag zijn visie en blik op het werkveld met u.

De laatste twee jaar is ClubJoy zeer goed geslaagd om feedback van clubs te verwerken in de programma’s. Hoe kijk je hierop terug?

Marc: ‘De laatste twee jaar zijn we daar inderdaad zeer goed in geslaagd. Daarbij zijn we ook gestart om proactief clubs te benaderen (on- en offline) om terugkoppeling te geven op de koers van programma’s en services. Deze feedback wordt zeer zorgvuldig gewogen, alvorens we concepten bijstellen.

Marc vervolgt: ‘We kunnen merken dat onze leden het enorm waarderen als ze worden geraadpleegd bij de ontwikkeling van onze concepten! Daarnaast draagt het bij aan het ambassadeurschap voor ClubJoy. Clubs en trainers zijn er blij mee dat we werkelijk iets doen met de terugkoppeling.’

Er is veel bereikt in 2015. Dat belooft veel voor het aankomende jaar. Wat zijn de doelstellingen voor 2016?

Marc: ‘Wat betreft ons product wil ClubJoy in 2016 de nuance bereiken als het gaat om de kwaliteit van de inhoud van de programma’s. Als het gaat om services hebben we in 2015 gewerkt aan een aantal items die per 2016 gerealiseerd worden. Ik zal een korte opsomming geven:

– We organiseren in 2016 diverse managementevents, waarvoor aangesloten leden niet hoeven te betalen! De eerste valt samen met de ClubJoy Convention op 6 maart. We nodigen goede sprekers uit voor deze dagen. Voor 6 maart zijn dit o.a. Gert Jakobs (oud wielrenner) en Hans Nieuwenburg (ondernemer en assistent bondscoach waterpolo mannen).
– Tevens lanceren we met ingang van april 2016 in Nederland een nieuwe module: ClubJoy Support. Deze module hebben we ontwikkeld, omdat we merken dat er clubs zijn die meer ondersteuning wensen in het runnen van het groepslessegment. Daarbij stuit het ons nogal eens tegen de borst dat er zo weinig word geïnvesteerd in het segment waar je per m2 het meeste resultaat kunt boeken in je club. Daarom hebben we de koppen bij elkaar gestoken en komen we met een stuk maatwerk die clubs tegen een minimale investering een maximaal rendement uit groepslessen kunnen halen!
– Ook dit jaar organiseren we de ClubJoy specialisatiedagen. Dit is een dag bijscholing voor één specifiek programma per keer.’

Marc gaat verder: ‘Daarnaast hebben we onszelf ten doel gesteld om ClubJoy Virtual beter onder de aandacht te brengen.

Elk uur van de dag een groepsles kunnen volgen op iedere club is ons doel. Uiteraard met op de beste uren onder begeleiding van een instructeur, maar in de daluren kan dit prima één van onze trainers zijn. De waarde propositie van een club stijgt enorm als je Virtual Training implementeert. Nooit meer nee verkopen is het doel. Daarnaast kunnen onze (virtuele) trainers best aardig lesgeven!’

Ambitie en plannen genoeg zo te horen! Hoe zou ClubJoy dit kunnen bereiken?

Marc: ‘Het eerste, op gebied van services, is reeds gerealiseerd en wordt op dit moment uitgevoerd. Als het gaat over ClubJoy Virtual geven we clubs inzicht in de mogelijkheden op convention en managementevents. Daarnaast gebruiken we daarvoor ook onze vaste communicatiekanalen (e-news, mail, social media) en uiteraard ook onze adviseurs.’

Hoe is de positie van ClubJoy binnen de groepsfitnessbranche? Denk je dat die in 2016 veel zal veranderen?

Marc: ‘We hebben de laatste jaren een stevig marktaandeel verworven en daar zijn we trots op. Ik verwacht dat we ook in 2016 zullen doorgroeien binnen Nederland en België. Dit mede door het feit dat ClubJoy Virtual op steeds meer clubs wordt uitgerold.’

Waar wil je graag met ClubJoy naar toe werken, wat is je ultieme doel met ClubJoy?

Marc: ‘Dat vind ik lastig. De tijd verandert snel. Voorspellingen doen voor over meer dan 5 jaar van nu, lijkt me wat opportunistisch, juist vanwege de snel veranderende tijd. Ik ben ervan overtuigd dat als je met z’n allen voortdurend scherp blijft op ontwikkelingen, waarbij je met elkaar streeft naar het beste, er steeds nieuwe kansen op je pad komen. Ik heb niet het ultieme doel om iedereen aan het sporten te krijgen. Daarvoor zijn er veel te veel externe invloeden die het gedrag van de consument kunnen beïnvloeden. Wel is onze ambitie om mensen die gaan sporten de best denkbare workout te bieden, die zeer leuk is om te volgen. Wij geloven dat plezier in de activiteit het allerbelangrijkst is om het vol te kunnen houden. Resultaat kun je niet eindeloos blijven boeken. Je kunt wel eindeloos plezier hebben!’

En wat betreft het buitenland?

Marc: ‘ClubJoy in Nederland is onze basis. Daar is het allemaal begonnen snel gevolgd door België, daar willen we volle aandacht op blijven vestigen. Daarbij heb ik het vermoeden dat we internationaal ook een serieuze speler kunnen worden. Zo lang we met de juiste energie en met veel plezier kunnen blijven werken aan ons product, vertolkt door de juiste partners in het buitenland, heb ik er in ieder geval bijzonder veel vertrouwen in!!’

3777e2e 1

Schrijf je in voor updates over onze evenementen, opleidingen en ClubJoy nieuws

Geen zorgen, ons nieuws is interessant, leuk en relevant. Je ontvang geen 'overload' aan emails van ons.

 

U kunt op elk moment van gedachten veranderen door op de link 'Abonnement opzeggen' te klikken in de voettekst van een e-mail die u van ons ontvangt, of door contact met ons op te nemen via info@clubjoy.be. 

Je bent succesvol ingeschreven!