fbpx

Er zijn bepaalde patronen die de meerderheid van de mannen en vrouwen volgen als het gaat om de training. Eén van deze patronen is dat vrouwen de neiging hebben om voornamelijk groepsfitnesslessen te volgen, terwijl mannen liever de solo-route nemen. Hoewel geen methode als inferieur of superieur aan de andere moet worden gezien, bieden groepsfitnesslessen (naast natuurlijk het krijgen van een lekker fit en strak lijf) unieke voordelen die elke man zeker moet ervaren.

  1. Train spieren op verschillende manieren:
    Tijdens een groepsfitnessles zul je ervaren dat je kunt bewegen op manieren waarvan je niet wist dat je het kon. Dit terwijl je spieren gebruikt waarvan je niet wist dat je ze had. Bovendien wordt je geattendeerd op het feit dat, zelf al lift je heel wat kilootjes met bankdrukken, je de Dolphin Pose niet langer als 5 seconden vol kunt houden. Bij groepsfitnessworkouts stretch en beweeg je op een veel bredere manier, met afwisselende niveaus van inspanning en door middel van methoden die je misschien zelf nooit zou doen.
  2. Groepsdruk:
    Niet dat het een wedstrijd is, maar als je in een groep traint is het eenvoudiger om jezelf met anderen te vergelijken, het zal je motiveren om harder te werken. Vooral als de persoon naast je net iets meer gewicht op zijn barbell schuift of helemaal los gaat bij de afdaling tijdens de spinning les.
  3. Het sociale aspect:
    De meeste mannen denken dat fitnessen een individuele sport en een solo activiteit is. Echter tijdens groepsfitnesslessen wordt er een veilige prettige omgeving gecreëerd waarin mensen kunnen leren, strijden, klagen en daarnaast ook elkaar complimenteren, steunen en motiveren. Er ontstaat een vriendschappelijke sfeer tussen de deelnemers onderling en tussen de deelnemers en de instructeur.Dit kan het verschil maken tussen het volhouden van een workoutplan, of opgeven en na twee maanden terug op de bank voor de TV belanden.
  4. Varieer en leer iets nieuws:
    Vaak zien we er tegenop om te starten met de training omdat we het saai vinden en het routinematig is. Alhoewel je waarschijnlijk wel afwisselt tussen bekende trainingen zoals hardlopen, gewichtheffen of fietsen, kan de uitdaging om aan een volledig nieuwe groepsles te beginnen spannend en motiverend zijn.
  5. Fun:
    “Plezier” is subjectief, iedereen heeft zo zijn eigen idee van plezier maar hierbij toch een kleine vergelijking als voorbeeld.
    Indoor Cycle? Fun. Power of Battle les? Fun. Yoga? Ook leuk. Pull ups? … Niet zo leuk.

 

Share The Fun!

Juliet Blom

Schrijf je in voor updates over onze evenementen, opleidingen en ClubJoy nieuws

Geen zorgen, ons nieuws is interessant, leuk en relevant. Je ontvang geen 'overload' aan emails van ons.

 

U kunt op elk moment van gedachten veranderen door op de link 'Abonnement opzeggen' te klikken in de voettekst van een e-mail die u van ons ontvangt, of door contact met ons op te nemen via info@clubjoy.be. 

Je bent succesvol ingeschreven!