fbpx

Gaan jouw leden deze zomer ook op vakantie naar zonnige oorden? Dit is de tijd van het jaar dat mensen op avontuur gaan naar andere landen of zelfs in hun eigen achtertuin vakantie vieren! Waar de vakantie ook naar toe gaat, je merkt dat je leden minder naar jouw fitnesscentrum zullen komen omdat ze plezier hebben buiten in de zon. Hier zijn een paar tips om voordeel te halen uit de extra tijd die je nu tot je beschikking hebt.

Netwerk met collega’s uit de branche

Collega’s hebben ook een rustige tijd tijdens de zomerperiode doordat hun leden op vakantie zijn. Connect met andere zaakvoerders, instructeurs, voedingsdeskundigen en trainers nu je meer tijd hebt.

Maak een lijst met gelijkgestemde collega’s die eenzelfde missie hebben. Contacteer iedere week iemand en nodig hem/haar uit voor een lunch, wandeling of kijk wat je voor elkaar kunt betekenen.

Het samen delen van ervaringen over wat er momenteel gaande is in je branche kan je ondersteunen en inspireren, bovendien kunnen er interessante ideeën ontstaan. Je zult versteld staan van wat er voort kan komen uit ontmoetingen met professionals die dezelfde missie als jij hebben.

 Organiseer groepstrainingen en -activiteiten

Veel mensen zijn graag buiten in de zomer. Als je leden minder vaak naar je centrum komen omdat ze druk zijn met familieactiviteiten en vakanties, blijf dan in hun vizier door groepsactiviteiten te organiseren. Organiseer bijvoorbeeld een terugkerende gezamenlijke hardloop les, bootcamp, yoga les buiten op het gras of in het park etc. Het is belangrijk om je leden er aan te herinneren dat je er bent, zelfs al komen ze minder regelmatig door andere “verplichtingen”.

Een voordeel van een groep die met regelmaat aan je activiteiten deelneemt, is dat de groepsleden eenvoudig vrienden of familie kunnen uitnodigen om ook eens vrijblijvend mee te doen.

Wat ook positief is aan groepsactiviteiten is de sociale support. Dit is o.a. ook de reden waarom groepslessen zo aantrekkelijk zijn.  Er ontstaat een vriendschappelijke sfeer tussen de deelnemers onderling en tussen de deelnemers en de instructeur. Dit kan het verschil maken tussen volhouden of opgeven.

Lekker koel in het fitnesscentrum

Als het erg warm is buiten, zullen veel mensen koel willen blijven en dan is een ruimte met airconditioning of klimaatbeheersing ideaal. Gebruik dit om je leden en nieuwe klanten aan te trekken. “Kom sporten in ons koele fitnesscentrum, het is hier altijd heerlijk fris zelfs als het buiten warm is!”

Trek nieuwe leden aan

Manieren vinden om nieuwe klanten en/of doelgroepen aan te trekken is van groot belang. De meeste onderwijzers hebben in de zomermaanden vrij. Overweeg om een groepfitness les aan te bieden speciaal voor onderwijzers. Het is een hecht netwerk, dus als je er een paar aantrekt dan is er een grote kans dat de rest er ook van hoort.

Creëer een 8 of 12 weken durend trainingsprogramma speciaal om onderwijzers fit en met hernieuwde energie het nieuwe schooljaar in te laten gaan. Eerst een paar sessies om kennis te maken, hun behoeften vast te stellen etc. Precies zoals je dat ook met andere klanten doet. Vervolgens begeleid je ze en zorg je er voor dat ze ook na aanvang van het schooljaar verder kunnen met hun trainingen. Op die manier blijven ze gemotiveerd en zullen ze wat ze opgebouwd hebben in de zomermaanden vast willen houden en/of verbeteren.

Schrijf je in voor updates over onze evenementen, opleidingen en ClubJoy nieuws

Geen zorgen, ons nieuws is interessant, leuk en relevant. Je ontvang geen 'overload' aan emails van ons.

 

U kunt op elk moment van gedachten veranderen door op de link 'Abonnement opzeggen' te klikken in de voettekst van een e-mail die u van ons ontvangt, of door contact met ons op te nemen via info@clubjoy.be. 

Je bent succesvol ingeschreven!