+31 10 7420107 info@clubjoy.be

MAAK KENNIS MET ONZE BRAND AMBASSADORS – EDWIN KEET EN MARLOU BLOEMENDAAL

feb 19, 2019

Een groep enthousiaste brand ambassadors zet sinds kort het merk ClubJoy en ook FitSnacks.TV extra kracht bij. Wellicht heb je al het een en ander voorbij zien komen op onze social media kanalen? Tijd dus om kennis te maken met onze ambassadors. Deze keer een dubbel-interview met Edwin Keet en Marlou Bloemendaal, eigenaren van fitnessclub inShape in het Overijsselse Staphorst (NL).

Allereerst willen we graag van jullie weten hoe het allemaal begonnen is, hoe zijn jullie in de fitnessbranche terecht zijn gekomen?

Edwin: “Ik ben altijd al sportief geweest en heb volop energie. Ik heb alleen nooit de link gelegd dat ik daar wat mee moest doen. Tot de vorige eigenaren van de sportclub, die ik uiteindelijk samen met Marlou heb overgenomen, ‘het’ in mij zagen. Daar ben ik ze nog steeds dankbaar voor. Ik ben begonnen met één uur in de week ClubJoy Power te geven en dat is dus van ‘kwaad tot erger’ gegaan. Waarom? Omdat ik het fantastisch vond en vind!”

Marlou: “ “Mijn sportliefde is ontstaan bij sportcentrum Indoor Action in Arnhem. Ik deed daar mee met een les ClubJoy Power en ik was direct verkocht! In die tijd studeerde in aan de PABO, dus voor een groep stond ik al met regelmaat. Energie had (en heb) ik ook genoeg, dus voor mij was het een mooie combinatie om de opleiding voor Aerobics Docent te gaan doen. Vanaf toen ben ik besmet geraakt met het sportvirus en heb ik mijn kennis uitgebreid via verschillende wegen.”

Van lesdeelnemer naar lesgever en vervolgens de stap naar het runnen van een eigen fitnesscentrum, dat is een interessante ontwikkeling. Wanneer en hoe is de ambitie ontstaan om zelf een eigen fitnesscentrum te openen?

Edwin: “Toen ik de kans kreeg om fulltime sportinstructeur te worden bij twee fitnessclubs (Zunni in Staphorst en Indoor Action in Arnhem), begon bij mij ook de ambitie te groeien om zelf een fitnessclub te leiden. Ik leerde in Arnhem ook nog eens een hele sportieve vriendin kennen, dus één en één werd al snel twee. Toen we de kans kregen om Zunni over te nemen, hoefden we niet lang na te denken.”

Marlou vult aan: “Ja, één van de instructeurs die ClubJoy Power gaf bij bovengenoemde sportclub, is nu mijn vriend: Edwin Keet! Gaandeweg zeiden we weleens gekscherend tegen elkaar: “We moeten eigenlijk samen een sportclub beginnen…” Dus toen Edwin werd aangeboden om de sportclub ‘Zunni’ over te nemen, waren we het er vrij snel over eens dat het een kans was die we samen met beide handen aan moesten pakken!”

Jullie zijn vanuit een passie voor lesgeven en sport, een fitnessclub begonnen. Geven jullie, als eigenaren en ondernemers, zelf nog veel les en wat voor een lessen zijn dit?

Edwin: “Ik (en Marlou ook trouwens) wil niet alleen maar manager zijn, dus we zijn allebei ook veel op de vloer te vinden en we geven ook regelmatig les. Ik geef ClubJoy Power, ClubJoy Cycle, ClubJoy Yoga, BodyAttack, Grit en Pilates. Verder ben ik uiteraard veel op de fitnessvloer te vinden. Dus ja, ik denk wel dat ik veel lesgeef ja ?.”

Marlou gaat verder: “Ik vind het belangrijk dat we als eigenaren veel zelf op de vloer staan. Maximaal contact met de leden, echt weten wat hun doelen zijn, wat ze nodig hebben en even een belletje kunnen geven (omdat je ze een aantal weken niet hebt gezien) lukt op die manier ook. Dat betekent ook dat we zelf veel lessen geven. Zelf geef ik momenteel ClubJoy Power, GRIT, BodyAttack, hardloopcursussen en kidslessen voor kids van 3 – 13 jaar. Toch nog een beetje de schooljuf uithangen, haha.”

Edwin kwam met ClubJoy in aanraking doordat hij door zijn toenmalige sportclub gevraagd werd om ClubJoy Power te gaan geven en Marlou was na het volgen van de eerste ClubJoy Power les meteen verkocht. We zijn nu heel wat jaren verder en jullie bieden inmiddels verschillende ClubJoy lessen aan in jullie eigen club voor jullie leden. Waarom hebben jullie hiervoor gekozen?

Edwin: “Toen ik destijds met het geven van wekelijks één uur ClubJoy Power begon, sprak dit me gelijk aan. Vooral ook omdat de muziek lekker up-to-date is en het de les daardoor toegankelijk maakt. Gaandeweg kwamen daar dus steeds meer ClubJoy lessen bij!

Er spelen verschillende factoren mee waarom wij, ook in onze eigen club, samenwerken met ClubJoy. Allereerst het niveau dat, mijns inziens, zeker met de lessen die wij aanbieden, niet onderdoet voor de grote Nieuw Zeelandse concurrent (ik zal geen namen noemen, haha). Ten tweede de prijs, die is gewoon heel gunstig. Ten derde de toegankelijkheid die ClubJoy heeft. De lijntjes zijn kort en daar houden wij van!”

Marlou: “Edwin en ik zijn een keer uitgenodigd om op het kantoor van ClubJoy te komen kijken. Hier kregen we o.a. een kijkje in de daar ingerichte virtuele groepsleszaal. Schitterend concept! Iets wat wel op mijn verlanglijstje staat. Tijdens de meeting hebben we in een kleine setting kennis gemaakt en over van alles en nog wat omtrent fitness gesproken. Inspirerend en mooi om in andermans ‘keuken’ te mogen kijken.

Bij inShape geven wij ClubJoy Power, ClubJoy Cycle en ClubJoy Yoga. Naar mijn mening lessen op niveau, met recente muziek, aangedragen door inspirerende instructeurs met gedegen kennis plus binnen een laagdrempelige sfeer. Dat laatste vind ik erg belangrijk.”

Jullie zijn door ClubJoy gevraagd om brand ambassador te worden. Waren jullie daar meteen enthousiast over en waarom hebben jullie toegezegd om dit te gaan doen?

Edwin: “Zoals ik al eerder aangaf vind ik dat ClubJoy toegankelijk is en daardoor vind ik het ook leuk om te doen. En ik ben gestrikt met een lunch met lekker broodjes. Geef me eten en ik zeg overal ja op.”

Marlou: “Nadat ik wist wat ‘brand ambassador’ zijn betekende, was ik inderdaad meteen enthousiast. Mooi om elkaar te kunnen ondersteunen en om samen mensen meer en beter aan het bewegen te krijgen! Dat is dan ook mijn grootste doel met het ambassadeurschap: mensen NOG meer laten bewegen!”

Wat houdt jullie rol als ambassador in?

Edwin: “Allereerst gaan Marlou en ik nu zo veel mogelijk Fitsnacks.TV promoten, wij zijn hier op onze club ook direct mee gestart. We zien hier echt meerwaarde in en zullen dit dus ook zo veel mogelijk uitdragen. Verder zullen we natuurlijk het motto van ClubJoy #Sharethefun zo veel mogelijk in de praktijk blijven brengen en uiteraard uitdragen. We zullen hier in onze social media uitingen extra aandacht aan geven.”

Marlou: “Ik wil onze leden graag bedienen met een prachtige extra service: FitSnacks.TV! FitSnacks.TV maakt het nog aantrekkelijker om uit je luie stoel te komen, dus aan ons de taak om leden zo veel mogelijk op de hoogte brengen van dit mooie product. Met name via social media, maar ook zeker mond-tot-mond. Als instructeur ben je een voorbeeld voor de leden, dus wanneer wij enthousiast zijn over het product en laten zien hoe makkelijk bewegen dan wordt, dan nemen ze dat ook over. Super toch?”

Op welke manieren brengen jullie je eigen club onder de aandacht? Kunnen jullie wat meer vertellen over hoe jullie social media inzetten om jullie club en services te promoten?

Marlou: “Facebook en Instagram gebruiken we absoluut als vaste tool om mensen een duidelijk beeld te geven van hoe de sfeer is bij inShape, dat één van de speerpunten van inShape onze groepslessen is, onze acties en noem maar op. Via een E-reader heb ik me ingelezen betreft de do’s & don’ts op social media. Erg handig om daarvan op de hoogte te zijn, om optimaal gebruik te kunnen maken van Instagram en Facebook.”

Edwin vervolgt: “Wij proberen zo veel mogelijk berichten te plaatsen waar ook een persoonlijk tintje aan zit. Iets met een link naar onszelf of een vraag aan onze leden. Altijd iets positiefs en met humor. Elke dag plaatsen we een aantal berichten met óf iets grappigs, iets met info óf motivatie. Instagram en Facebook worden door ons dus veel ingezet en al zijn we geen social media professionals, we hebben er wel een bepaald plan bij.”

Jullie zijn, net zoals 40 andere fitnessclubs, direct bij de lancering gestart met FitSnacks.TV. Waarom spreekt FitSnacks.TV jullie aan? Kunnen jullie al wat zeggen over hoe het ontvangen wordt door jullie leden?

Marlou: “Alles wat je in kan zetten om extra te bewegen is voor ons belangrijk om mee te nemen in ons aanbod binnen onze sportclub. Ik merk dat leden het liefst op een gemakkelijke, snelle en effectieve manier willen trainen, wanneer het hen uitkomt. Volgens mij (bijna..) alles wat FitSnacks.TV is! Tot nu toe reageren leden heel enthousiast op het product. Wat ik voornamelijk hoor, is dat ze het super handig vinden tijdens weekendjes weg en vakanties. Dus echt een extraatje naast de sportclub.”

Edwin: “Wij zien FitSnacks.TV als een waardevolle aanvulling op onze diensten. Het is net die extra stimulans voor leden om meer te bewegen, want uiteindelijk gaat het daar ook om. Het gaat erom dat je beweegt. Veel mensen komen niet aan het aanbevolen half uurtje per dag matig intensief bewegen. Ook diegenen die één keer per week naar de sportclub gaan. Laten we wel wezen, één uur per week sporten, daarnaast een zittend beroep en thuis weer op de bank zitten is gewoonweg niet genoeg. FitSnacks.TV biedt de mogelijkheid om thuis toch nog even wat extra te doen, zonder daarbij de binding met fitnessclub te verliezen. Aan ons dus de taak om mensen daartoe te stimuleren! Onze leden reageren er positief op. Maar, nog een taak voor ons, nu moeten ze ook de stap zetten om het te gebruiken. Wij blijven dus promoten!”

Op 10 maart presenteert Edwin samen met Tristan Schuring een indoor cycling workout tijdens de ClubJoy Experience Convention. Hoe bereid je je voor op deze presentatie en kijk je uit naar de grote dag?

Edwin: “Tristan en ik hebben een mooie klik en dat kwam tijdens onze gezamenlijke lesuren die we hebben gegevenaltijd wel goed naar voren. Mooi dus dat we dit samen kunnen doen! We zijn er eens goed voor gaan zitten, hebben nagedacht over wat voor een opbouw we willen hebben in de les, hoe gaan we de presentatie aanpakken en wat voor nummers we gaan gebruiken. We zitten aardig op één lijn, dus dat hebben we snel bepaald. Het wordt echt een toffe les met een flinke dosis humor. Daar houden we allebei van! Qua presentatie bereid ik me voor door de nummers tot in den treure te luisteren tot ik ze kan dromen en precies weet wat ik waar moet doen. Tijdens de les zelf hoef ik daar dus niet meer over na te denken en kan ik me volledig richten op de mensen in de les. Ik heb er dus duidelijk veel zin in! Ik zou zeggen, komt allen!”

Hebben jullie nog een bepaald doel dat jullie graag willen bereiken of iets dat jullie nog persé in het leven gedaan willen hebben?

Marlou: “Het runnen van onze sportclub vind ik echt te gek, net als het lesgeven wat ik eerder deed als leerkracht. Ik heb weleens nagedacht over een combo: mensen iets nieuws leren omtrent de sportbranche. Denk aan…Fitness Instructeur, kinderen en bewegen….noem maar op. Er is genoeg aan mensen te leren binnen deze branche! Wie weet…”

Edwin: “Mijn volgende doel is het succesvol volgen van een sportmassagecursus. Ik moet er alleen nog tijd voor inplannen. Grootse dingen hoef ik niet in één keer te bereiken, veel kleine dingen maken vaak nog meer dan één grote. Dus ik hoop dat ik mensen kan inspireren om fitter te worden, gezonder te leven en bovenal op die manier tevreden met zichzelf te zijn. Oh ja, en ik zou ook graag nog eens een eetwedstrijd willen winnen…”

THE BIGGEST MIND FUCK EVER: WAT DOET HET MET JOU?

THE BIGGEST MIND FUCK EVER: WAT DOET HET MET JOU?

Het taalgebruik in de titel laat weinig aan gissen over. We worden met onze branche collectief onderwerpen aan de grootste uitdaging ooit! Alle media-aandacht, lobby’s, protestacties of bezoeken van overheden op sportlocaties ten spijt: het heeft helemaal, maar dan...

Lees meer

Schrijf je in voor updates over onze evenementen, opleidingen en ClubJoy nieuws

Geen zorgen, ons nieuws is interessant, leuk en relevant. Je ontvang geen 'overload' aan emails van ons.

 

U kunt op elk moment van gedachten veranderen door op de link 'Abonnement opzeggen' te klikken in de voettekst van een e-mail die u van ons ontvangt, of door contact met ons op te nemen via info@clubjoy.be. 

Je bent succesvol ingeschreven!