fbpx

Het is weer volop lente…!  Maak óók een nieuw begin en dat is een goede reden om te keiezen voor een gezonde leefstijl die blijvend fitter, slanker én mooier maakt.

Met deze handige tips lukt het zeker.  Probeer het uit en ervaar het verschil. Enjoy!

Weg met de ideale maat… kies voor een mooie houding
Heb je nog steeds niet dat ‘ideale figuur…’? Troost je, het bestaat niet!  Wees gewoon jezelf!  Met de juiste houding zie je er immers stralend en zelfbewust uit: rechtop, schouders laag, borst vooruit, rugspieren aanspannen, navel intrekken en je bekkenbodemspieren (je plasspieren), regelmatig naar binnen aanspannen en weer ontspannen. Met deze ‘mini-workout’ houd je ook vervelende rugklachten op een afstand.

Keep cool…
Negatieve gedachten zijn als hinderlijke muggen in de zomer: je kunt ze maar beter op een afstand houden. Piekeren, je lost er niets mee op, je kunt er zelfs hoofdpijn van krijgen. Kies voor positieve gedachten. Praktische tip: haal ‘Toco-Tholin druppels’ in huis, het goede oude huismiddel op basis van kostbare, 100% natuurlijke, etherische oliën. Met deze druppels sla jij deze zomer drie vliegen in één klap: de etherische oliën werken verfrissend als je het warm hebt, muggen blijven angstvallig op een afstand en aangebracht aan de slapen geeft dit natuurproduct direct verlichting bij lichte hoofdpijn.

Een fris gevoel met zuiver drinkwater
Drink dagelijks voldoende schoon water, anderhalf tot twee liter per dag. Schaf een waterfilter aan en kies vaker voor verse groene thee, een sterke antioxidant die in hogere concentraties ook bescherming biedt tegen schadelijke UV-stralen van de zon.

Beweeg jezelf fit
Voorkom ‘ben zo moe’ met voldoende lichaamsbeweging: doorbreek de vicieuze cirkel! Het kan namelijk goed zijn dat je aldoor moe bent juist omdat je niet voldoende beweegt! Wat is voldoende? Elke dag een half uurtje wandelen (drie keer 10 minuten mag ook) en één of twee keer per week een flinke extra schep er bovenop met sporten, dat wil zeggen conditie- of krachttraining. En daarvoor kun je natuurlijk kiezen uit het brede aanbod van Club Joy!  Natuurlijk ga je deze lente ook zo veel mogelijk lekker naar buiten. Daarmee pak je meteen een flinke boost vitamine D3 uit zonlicht mee, gratis!

Slaap voldoende 
De avonden worden langer en vaak ook gezelliger. Weersta de verleiding om te laat je bed in te kruipen.. Voldoende slaap zorgt voor allerlei herstellende processen in je lichaam en geest.

Vermijd E621 en E951
Sommige kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen in voeding of drankjes kunnen je hormoonbalans verstoren en een onfit gevoel geven. Eet of drink daarom zo min mogelijk light producten of kant-en-klaar maaltijden met ‘rode’ E-nummers. Vermijd vooral E621, dat is de smaakversterker MSG, ook wel natriumglutamaat geheten en E951, de zoetstof aspartaam.

bloemen

Geef jezelf meer energie met gezonde voeding
Eet gezond en regelmatig, zes keer per dag: een vezelrijk ontbijt, een gezonde lunch en ’s avonds een licht diner, plus drie kleine tussendoortjes, om de tweeënhalf á drie uur. Waarom? Omdat je daarmee de dag doorkomt zonder pieken en dalen in je bloedsuikerspiegel en je de hele dag door kunt beschikken over voldoende energie. Eet volgens het seizoen, kies voor verse, typische zomergroenten en fruit, boordevol vitamines en mineralen die je ‘s zomers net zo hard nodig hebt als anders. Laat je inspireren door de mediterrane keuken met heerlijke maaltijdsalades, gezonde volkoren pasta’s, (zelfgebakken) brood, rijst, maïs, bonen, veel vis, mager rundvlees, kip en experimenteer ook eens met lekkere, licht verteerbare vegetarische recepten.
Eet smakelijk!

Schrijf je in voor updates over onze evenementen, opleidingen en ClubJoy nieuws

Geen zorgen, ons nieuws is interessant, leuk en relevant. Je ontvang geen 'overload' aan emails van ons.

 

U kunt op elk moment van gedachten veranderen door op de link 'Abonnement opzeggen' te klikken in de voettekst van een e-mail die u van ons ontvangt, of door contact met ons op te nemen via info@clubjoy.be. 

Je bent succesvol ingeschreven!